It's all about family and friends! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu It's all about family and friends! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

It's all about family and friends!

Door: Lummieke IJmker

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

19 Mei 2015 | Australië, North Melbourne

Ik zit inmiddels hoog en droog, of voor de tegenvoeters, laag en droog in Melbourne! Dacht ik de lente achter me te moeten laten in Nederland, is het hier tot nu toe steeds tegen de 20 graden! Lucky me! Tot mijn komst hadden ze hier regen en wind. Maar nu schijnt de zon. Tja mijn komst doet wonderen ;-)

De reis hier naar toe ging ook al als een zonnetje. Lekker relaxte met de auto naar Schiphol, want geen verkeer te bekennen op Hemelvaartsdag. Auto zo geparkeerd zodat Veerle en Jaap hem zo weer weg konden rijden. Zij kwamen met de trein. Mijn bagage afgeleverd en daar stonden de treinreizigers al. Een laatste kop koffie met wat lekkers en even gezellig kletsen. Erg leuk dat ze me uit kwamen zwaaien! Toen we dat ook letterlijk hadden gedaan, heb ik nog een boek gekocht en was het tijd om te boarden. Ging lekker soepel.

Ik zat op een comfort plek met wat meer beenruimte en dat was erg fijn. Omdat we om 11.35 uur vertrokken vlogen we bijna tot aan Abu dhabi (6 uur) bij daglicht en kon ik door mijn raam lekker naar buiten kijken. Met een bochtje over Flevoland vlogen we richting het oosten. Naast mij zat een wat oudere man, die ik inschatte als Engels of Amerikaans. We wisselden even wat uit maar gingen toen onze eigen gang. We troffen het met een stewardess, die er echt zin in had. Ze was heel belangstellend, zeker toen ze begreep dat ik op weg was naar Australië. Met prima eten en goede service was het goed met haar uit te houden. Het laatste uur raakten mijn buurman en ik nog in gesprek. Hij was een professor die drie dagen sustainable development accumulation ging doceren in Abu Dhabi. Ik vertelde hem over Nederland en wat ik deed. Zo kwamen we er achter dat we min of meer het zelfde vakgebied hadden: ik sociale geografie, hij een studie die als voorganger van social geography telt. Hij bleek dit werk nog als hobby te doen, hij was 73 jaar, gepensioneerd en kwam uit Canada. Ik teken ervoor als ik zo geïnteresseerd, fit en actief oud mag worden. Wat een gezellig en leerzaam gesprek!

In Abu dhabi had ik een uur en 35 minuten. Ik wist al de gate en hal dus ik liep lekker door en kon meteen aansluiten in de rij om te boarden. Ik had weer een mooi plekje aan het raam. Vrij snel kwam er iemand op de hoek zitten van mijn rij en bleef de middelste plaats leeg. De betreffende persoon van de hoek begon een praatje. Na mijn antwoord zei hij; o jij kunt Nederlands! Het bleek Richie te zijn. Tien jaar geleden geëmigreerd uit Nederland naar Australië. Zijn vrouw en hij hadden allebei gebackpackt in Australië en samen hadden ze daarna besloten er te gaan wonen. Inmiddels hadden ze twee kinderen. Hij was between jobs en had besloten die 2,5 week in Nederland door te brengen. Gezellig gebabbeld gedurende reis. Al met al vloog deze 13,5 uur voorbij.

Aangekomen in Melbourne nam ik afscheid van Richie en van Veerle, een Belgisch meisje die op weg was naar haar au pair plek aan de Goldcoast. Met haar 18 jaar was het natuurlijk allemaal best spannend dus we hebben haar geholpen waar het kon en ook gezellig geklets. Alles liep soepel om het land binnen te komen en zo kon ik als eerste Cecile omhelzen. Ik heb met Cecile in Utrecht gestudeerd. Haar man is voor het werk naar Australië vertrokken en zij is meegegaan. Nu wonen ze hier alweer veertien jaar. En altijd zie ik haar als ik hier ben. En nu kwam ze me ook nog ophalen. Ideaal nu mijn broer Jan en zijn vrouw Amy hun handen vol hebben aan Heloise van bijna 2 jaar en Ivy van vijf weken.

Cecile was vorig jaar ziek, dus het was fijn haar nu weer gezond te zien. En ook heel relaxte dat ze me afleverde bij Jan en Amy. Eerst Heloise en Ivy begroeten natuurlijk en toen de meiden in bed lagen konden we lekker samen eten. We hadden veel te bespreken, maar waren ook moe. Cecile ging naar huis en ik naar het huis een straat verder op. Daar woont een jongen, ik denk van mijn leeftijd, die zijn huis verhuurt via air bnb. Vorig logeerde ik in dit huis met mijn ouders, nu heb ik er alleen een kamer. Heel geschikte vent en prima geregeld zo.

Spullen droppen, nog even met Jan mee terug naar huis. Om 22.00 uur konden de jonge papa en ik de luikjes niet meer open houden. Dus lekker in de koets en eindelijk weer in een bed slapen!




  • 19 Mei 2015 - 08:10

    Chris:

    Oooooo , de tijd vliegt. Zo vertel je dat je op reis gaat en zo zit je alweer aan de andere kant van deze aardbol. Heel veel plezier en lekker genieten van alles. Verheug me alweer op het volgende verslag :-)

  • 19 Mei 2015 - 08:18

    Connie:

    Wat leuk om weer wat van je te lezen!
    Je bent nog steeds een wereldreizigster helemaal nu je er weer een neefje/ nichtje? bij hebt.
    Ik blijf je zeker volgen gedurende deze trip, heel veel plezier!

  • 19 Mei 2015 - 09:26

    Tak:

    Cool Lu! Typisch weer dat je de halve reis zit te lullen met iemand :). Benieuwd naar de foto's!

  • 19 Mei 2015 - 18:41

    Jeanet:

    hoi Lummieke,

    Wat leuk dat je weer reisverslagen gaat opschrijven, het eerste deel van je reis heb je alweer genoeg beleefd, ga lekker bijkomen van de reis en het tijdsverschil en dan genieten van alles wat er op je pad komt.

  • 20 Mei 2015 - 21:11

    Bernadet:

    Het begin van een nieuw feuilleton Down Under ;-). Een zeer soepel begin zelfs.
    Benieuwd naar je belevenissen. En je foto's!

  • 20 Mei 2015 - 21:39

    Koosje:

    Wat lekker Lummieke dat je een eigen plekje hebt om te logeren.
    Wil je de hartelijke groeten over brengen aan Jan en z'n gezinnetje.

  • 21 Mei 2015 - 13:12

    Eva:

    Klinkt super Lummiek, ik ga je volgen!

  • 21 Mei 2015 - 13:18

    Jaap:

    Fijn Lu, dat alles weer goed gegaan is!
    Veel plezier en geniet namens ons van onze nichtjes!

  • 23 Mei 2015 - 22:15

    Mama:Anny :

    Hoi Miekie,

    Ik hoor opa Vos nog zeggen:

    "Wie loopt er nu eigenlijk op de kop ,wij of Jan en Amy"
    Weet jij het inmiddels al?
    xx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 21129

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: