Dynamisch en heel anders - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Dynamisch en heel anders - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Dynamisch en heel anders

Door: Lummieke IJmker

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

23 Mei 2015 | Australië, North Melbourne

Ik ben alweer een week op reis. Het meedraaien in het gezin van Jan en Amy heeft een hele andere dynamiek dan steeds op reis zijn, maar er gebeurt veel!

Jan, Heloise en ik hebben zaterdag eerst bij de speelotheek nieuwe puzzels gehaald. Daarna ben ik met Jan en Ivy naar Ikea geweest. Kon Amy even met Heloise samen dingen doen. Ivy lag lekker te slapen in haar stoeltje en wij konden gezellig kletsen. Zondag zijn we naar een lokaal markt geweest in het oude stadhuis. Leuke dingen te koop en meteen even lunchen. Er moest nog wat opgehaald worden ergens, dus weer een mooi ritje met Jan en Ivy naar de andere kant van de stad. Blijkt een mooi dorpje in de stad te zijn waar vandaan je een prachtig uitzicht hebt op het centrum met zijn hoge gebouwen. Ook komt Amy's zusje Kate nog langs met haar man Glenn en hun zoon Tom. Toen ik vorig jaar hier was voor de bruiloft, was Kate hoogzwanger. Heel leuk dus om Tom te zien, een lief en guitig jongetje van alweer 11 maanden!

Maandag gaat Jan werken en ben ik samen met Amy. Heloise is naar de daycare dus gaan wij met Ivy naar de Ikea om nog iets op te halen. Ivy heeft niet zo'n goede dag dus die is het er niet zo mee eens. We rijden daarom een route waar we ieder moment kunnen stoppen en haar uit haar stoeltje kunnen halen. Aan het eind van de middag gaan we lopend Heloise ophalen en zien we papa bij het station. We eten bij een restaurantje waar ze ook heel lekkere Oosterse soepen hebben. Heloise is helemaal op en ook Ivy heeft het niet zo naar haar zin. Zo gaat dat met jonge kinderen. Dus snel weer naar huis en naar bed.

Dinsdag mag ik mee naar zwemles met Heloise en papa. Zij gaan samen in het water. Ze doen allemaal dingen om watervrij te worden. Leuk om papa Jan in actie te zien en Heloise doet het ook heel goed. Daarna drinken we even een bakje koffie. Zelfs Heloise krijgt haar eigen babychino. Het is echt wel een bijzonder koffieland hier! 's Middags zetten we als de kids slapen de kastjes van Ikea in elkaar. Het wordt een soort wedstrijd, Jan heeft voor ons alle drie een pakketje gemaakt met gereedschap en spullen. Ik word niet de winnaar, maar in een uur is zo wel veel werk gedaan. :-)

Om half zes ga ik naar de trein richting centrum om met Cecile te eten. Het is heerlijk weer dus we gaan langs de rivier zitten op een terras. Lekker eten en bijkletsen. Daarna lopen we nog langs de rivier en hebben een prachtig uitzicht op de stad. Wat een heerlijk vibe heeft deze stad!

Woensdag is Jan weer naar zijn werk en Heloise naar daycare. Het is de eerste nacht dat ik doorslaap zonder wakker te worden. Heerlijk! Ik ben om half 9 wakker en om 9 uur ben ik bij Amy. We doen rustig aan en kletsen wat en gaan dan naar de controle in het ziekenhuis. Ivy is nog maar vijf weken oud nu dus moeder en dochter hebben nog een controle te goed. Alles is oke dus daarna gaan we lekker lunchen in de oude buurt waar Jan en Amy eerder hebben gewoond. De horeca in Australië is echt zoveel beter dan in Nederland. Wat een heerlijke koffie's en wat een lekkere lunches: poched eggs met spinazie en rode biet en feta. I love it! Weer thuis is Ivy een beetje grumpie, ik ga koken en als papa en Heloise thuis zijn gaan we snel eten. Iedereen is moe en klaar met de dag.

Donderdag is Jan weer vrij. Ik ga met hem en Heloise naar Art Class. Hier gaat Heloise knutselen zoals schilderen en tekenen, knippen en plakken. Ondertussen blijf je er als ouder bij en kan ze spelen met het speelgoed als ze geen zin meer heeft in knutselen. Haar nichtje Isla is er ook. Heloise is altijd heel vroeg wakker en eerst is ze nog wat moe. Maar ze slaapt onderweg een half uurtje in de auto en daarna is ze een zonnetje de hele dag. Terwijl het regent :-) om 13 uur zijn we weer thuis. Ivy heeft haar eerste inenting gehad die ochtend. Dus 's middags rustig aan. Ik ga koken en iedereen eet het lekker op. Daarna de kids in bed en wij My Kitchen Rules kijken, een left over verslaving van vorig jaar!

Vrijdag willen we naar de dierentuin. Het regent de laatste dagen soms, maar dit wordt een betere dag. We gaan om half 9 op pad maar Heloise heeft slecht geslapen. Al gauw besluiten Amy en haar vriendin met wie we samen gaan dat het de speeltuin wordt. Op tijd zijn we weer terug, doen een vroege lunch bij Mama Bear, de IJmkertjes favoriete ontbijttent. Daarna gaan we naar huis, want Jan heeft een ochtend thuis kunnen werken. Ik ga de was in mijn huis ophangen en daarna naar de stad om met Cecile te lunchen in de State Library. En even shoppen! Meteen de Susan weer gevonden, mijn favoriet winkel hier. Ik weet meteen de weg weer, begin me hier al aardig thuis te voelen. :-)

Zaterdag gaan we naar de dierentuin. Om half 9 zijn we er al. Het is heel leuk om met Heloise de dieren te bezoeken. Je kijkt met hele andere ogen. We zien de tijger, de pinguïns, leeuw en de krokodil. Het wordt steeds beter weer dus het is ook lekker buiten. Dan is het genoeg en gaan we naar huis. Papa Jan gaat naar EHBO-cursus en wij lummelen wat thuis. En ik bak een appeltaart, want het is voorlopig mijn laatste avond in Melbourne. Heerlijk om zo een week mee te draaien en te zien hoe hun leventje hier is. Morgen vertrek ik naar Sydney per trein om daar de Harbour Bridge te beklimmen. Vast meekijken? http://www.bridgeclimb.com

Cu next time!

  • 23 Mei 2015 - 12:09

    Mama : Anny IJmker:

    Dag lieve Miek,
    Gezellig om te lezen ,ik kan er mij heel veel bij voorstellen!
    Ook wel heel druk allemaal denk ik ,zeker voor Jan en Amy en hun kids!

    Nu jij lekker even er tussen uit!
    Hier behoudens een fikse griep van mij alles oké!
    Nog een hele goed tijd gewenst!

    Ik hoor Amy nog zeggen :
    "dutch people have twice a day breakfast"
    M.a.w. "die lunch stelt maar weinig voor" leuk hé?
    Liefs mam.

  • 23 Mei 2015 - 20:39

    Chris :

    Haha, ik dacht vakantie is relaxen maar je bent gewoon heel druk ;-) Leuk om het weer te lezen . Heel veel plezier nog en lekker genieten

  • 23 Mei 2015 - 22:12

    Manny & Jan Vos:

    Lummieke,

    Druk in de weer met het gezin van Jan & Amy. Maar je beleeft ook nog wel het één en ander.

    Een hartelijke groet, ook voor Jan & Amy, van
    Manny & Jan Vos

  • 23 Mei 2015 - 22:25

    Jeanet:

    Hoi Lummieke,

    Wat leuk om ook in het dagelijkse leven van Jan Amy en de kinderen mee te draaien , wel heel druk allemaal maar ook wel weer heel gezellig.
    Ga lekker genieten in Sydney en voorzichtig aan.

    Groetjes
    Jeanet

  • 24 Mei 2015 - 14:48

    Stoffer (pap):

    Hoi Lu,
    Leuk om je belevenissen te lezen. Het wordt op deze manier bijna tastbaar!
    Veel plezier in Sydney!
    Liefs, pap

  • 25 Mei 2015 - 16:17

    Bernadet:

    Lummieke,

    Even uit de fast lane: koken, kletsen, winkelen en wandelen. Een behoorlijk contract met de beklimming van de brug straks...

    NB: watervrij zwemmen?

    Groetje,
    Bernadet

  • 26 Mei 2015 - 08:57

    Rob Van Schooten:

    Ha Lummieke,

    Leuk om je op de voet de volgen. Dat je je thuis gaat voelen in "daaronder" herken ik wel. Heb datzelfde, maar dan in Canada. Lijkt me heerlijk zo'n andere cultuur en omgeving. Geniet van de mensen om je heen, dat is zo ontzettend waardevol. Btw: Ik heb mijn hele leven al iets met bruggen. Letterlijk & figuurlijk spannend. Njoy! Groeten uit Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 21127

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: