Landen en nog meer familiemeetings - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Landen en nog meer familiemeetings - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Landen en nog meer familiemeetings

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

09 Maart 2014 | Australië, North Melbourne

Om half 5 alweer wakker dus lekker liggen lezen en papieren dagboek schrijven. Om half 9 is de rest ook wakker. Beetje rommelen, naar de drogist voor mij om wat zaken te halen. Dan is het tijd om naar de babyshower van de zus van Amy te gaan. Ze is ongeveer gelijk uitgerekend met mijn eigen zus. We treffen elkaar op de golfbaan ergens in noord-Melbourne. In het restaurant is een apart deel voor ons. Het is een gezellig weerzien met de familie die ik in 2008 ook ontmoet heb op een bruiloft in Alice Springs. Maar een er zitten ook wat nieuwe mensen bij, dus altijd gezellig om daar kennis me te maken. Een deel is ook al vaker in Nieuw Zeeland geweest dus die beloven me een heerlijke vakantie.

Weer thuis is het inmiddels ruim 30 graden dus we zitten lejker binnen. Ik bel met Cecile, een Nederlandse vriendin van mij, die alweer tien jaar in Australie woont en die ik natuurlijk ook graag wil zien. We spreken af dat we elkaar begin april ontmoeten, want nu is het een beetje te krap tijd. Inmiddels ben ik ook doodmoe dus na het eten val ik bijna in slaap op de bank. Op tijd naar bed dus.

Zondag ben ik weer om half 5 wakker. Beetje te vroeg maar ik Dommel nog wel weer wat in. We staan nu km half 8 op. Jan gaat naar de puppytraining met Finn, hun hond. Amy en ik gaan vrekkige doen met Heloise in de buurt. Broekie is ontbijt in een lekker restaurantje. Heerlijke Egg Benedictine en koffie in de zon, wat wil je nog meer! Daarna door naar de boerenmarkt om brood en groente te halen. Nog een paar dingen voor de bruiloft geregeld daar en dan moet Heloise slapen. Weer thuis regelen Jan en Amy nog meer voor de bruiloft en ik stort alweer een beetje in. Als Heloise weer wakker is, gaan we naar het strand. Lekker voor de hond om daar door het water te klooien en voor ons is het ook heerlijk met deze temperatuur: 34 graden. Weer thuis eten we hele lekkere pizza's gemaakt door Amy en ik pak mijn spullen in. Morgenvroeg om half 7 moet ik op, want het vliegtuig naar Auckland staat dan klaar om mij naar Nieuw Zeeland te brengen!

  • 10 Maart 2014 - 11:00

    Jaap:

    Volgens mij zit de autocorrectie je soms wat in de weg ;-)
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Veel plezier in NZ!

  • 10 Maart 2014 - 11:24

    Inge:

    Heerlijk om te lezen!
    Have lost of fun in kiwi-land ;-)

  • 10 Maart 2014 - 15:11

    Manny & Jan Vos:

    Lummieke,

    Fijn dat je veilig bent aangekomen in Australië. En dan ook al weer door naar Auckland
    in Nieuw Zeeland. Mooi om zo je vakantiewederwaardiheden te lezen.
    Een heel fijne en prettige vakantie verder.

    Een hartelijke groet van
    tante Manny/ome Jan

  • 10 Maart 2014 - 15:28

    Guus, Laura En Inge:

    Fijne vakantie!

  • 10 Maart 2014 - 15:39

    Connie:

    Wat leuk dat je ons laat meegenieten van je reis!
    Heel veel plezier en we verheugen ons op je volgende bericht!
    Lieve groet,
    Connie en Ton.

  • 10 Maart 2014 - 18:55

    Bernadet:

    Lummieke,

    34 graden: hopelijk is het droge warmte... We hebben hier intussen de warmste 8 en 9 maart beleefd sinds er gemeten wordt: resp. 16 en 18,5 graden in 'De Bilt', met 20 graden op sommige plaatsen. Ben benieuwd hoe warm het is in Auckland. En nog benieuwder naar de foto'!

  • 10 Maart 2014 - 19:27

    Chris...............:

    vindt het leuk om zo met jouw 'mee te reizen' :-)
    Heel veel plezier en tot het volgende verslag!!!

  • 10 Maart 2014 - 21:44

    Lucia:

    Hoi Lummieke,

    Geniet van je vakantie. Leuk ook om te lezen over Jan, Amy en Heloise!

    groetjes, Lucia

  • 11 Maart 2014 - 12:44

    Mama Anny:

    Nu ik er zelf geweest ben snap ik precies hoe het sfeertje daar is!

    Ik weet de drogist zelf(s) te vinden :-)

    Die 34 gr. zullen in Nieuw Zeeland wel niet gehaald worden!
    ............enne sneeuw is daar een utopie toch?

    Liefs mama Anny

  • 11 Maart 2014 - 23:58

    Hanneke:

    Hé Lummieke,
    Leuk om je te volgen, heel veel plezier daar!

    Groetjes Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 21187

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: