Going Kiwi - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Going Kiwi - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Going Kiwi

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

12 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan


Maandagmorgen vroeg opstaan. Niet voor werk maar om naar Auckland te vliegen. Afscheid van Heloise valt me wel zwaar. Mijn nieuwe nichie heeft echt mijn hart gestolen. Gelukkig zie ik haar over een maand weer. Jan brengt me weg op zijn vrije dag, het is Labourday dus ze zijn vrij. Soepel over de snelweg. Jan tilt de backpack tot aan het inchecken, erg fijn! Dan tijd om afscheid te nemen. Ik zie hem weer op zijn verjaardag, 4 april.

De vlucht gaat soepel en op het vliegveld doe ik me een Airport shuttle kado. De bus brengt me meteen naar het hostel van deze nacht; de Brown Kiwi. De Kiwi is dè Nieuwzeelandse vogel, zoals Flevoland de Kiekendief heeft. Prima hostel, eigen kamer. Boodschappen bij je supermarkt die beneden aan de heuvel ligt. Terugweg dus zweten!!! Lekker salade eten en avondje gebruik maken van de WiFi en op tijd slapen. Ik word iedere nacht om half 2 wakker maar meestal val ik na een uur of zo weer in slaap.

De volgende dag om half 7 opstaan om op tijd naar de halte te lopen, waar ik in de bus ga. Ik kom ruim op tijd aan. Na 25 min zie ik de bus aan de andere kant van de straat voorbij rijden. Ze gaan rechtsaf, ik denk om te keren. Maar ze komen niet terug. Dus na een half uur bel ik, blijkt dat ze me niet gezien hebben en door zijn gereden. Als ik nog mee wil, moet ik zelf met een taxi komen. Dikke stress natuurlijk. Ik ben woest, houdt snel een taxi aan en verbel een duur telefoontje om aan te geven dat ik er bijna ben. Gelukkig wachten ze op me. Als ik er ben staan er 42 mensen klaar waar ik mee op pad ga. Ik heb het helemaal gehad, zit achterin de bus en ken niemand. Waarom doe ik dit eigenlijk? Wat is hier leuk aan? Ik ben denk ik de oudste. De moed zakt me in de schoenen.

We gaan op weg en als we Auckland verlaten wordt het landschap al gauw heel mooi. Het is net de Waddeneilanden maar dan net iets mooier en heuvelachtiger. Overal rondgestrooide huisjes tegen duinen, maar dan op grotere schaal. En wat hogere duinen. Op sommige plekken is het vrij dor, maar elders is het prachtig groen. We reizen naar de kust en mogen meteen kiezen wat we die dag middag willen doen. Aangekomen bij ons hostel snel een kamer zoeken en omkleden, Ik ga kajakken en mag dus in bikini aantreden. Ik slaap met twee Zweedse meisjes en Liz uit Canada, maar ze blijkt Nederlandse ouders te hebben. We besluiten samen te gaan kajakken. We maken een prachtige tocht naar Cathedral Cove. Op het strand drinken we vers gemaakte koffie's, latte's, thee of chocomelk. Het is zo'n 28 graden en we moeten echt goed insmeren. Het is een fantastische tocht met helder blauwe zee. Echt wat je verwacht van een plek op de bounty. Op deze plek zijn ooit de eerste Maori's aan land gegaan lang geleden. Bijzonder gevoel. Na het kajakken gaan we terug naar de hostel en hebben we een echte bbq. Niet zelf koken, having beers en nieuwe mensen leren kennen. Standaard vragen, waar kom je vandaag, wat ga je de komende weken doen en wat heb je tot nu toe gedaan aan reizen? Leuk, leuk, leuk. We hebben 14 nationaliteiten aan boord dus genoeg smaken! Aan het eind van de avond nog even naar het strand om in en maneschijn te genieten van de branding en de sterren, zo awesom!

Vandaag zijn we om half 8 vertrokken naar de volgde bestemming Raglan. Mooie busrit. We hebben de laatste inkopen gedaan want komende drie dagen geen winkels maar wel rafting en culturele nacht bij de Maori's. En morgen een Spa met geothermical walk. En ook drie dagen geen internet. We zitten nu bij de openbare bibliotheek buiten onze laatste gratis WiFi opties te gebruiken voor we remote gaan. Dus talk to you later, mates!

  • 12 Maart 2014 - 07:28

    Mama Anny:

    Nou dat was wel een héééééle valse start :-( brr.
    Dapper hoor!

    Ik hoop dat het nu mee gaat vallen!
    Zo klinkt het al wel!
    xxxxjes mam

  • 12 Maart 2014 - 09:24

    Suzan:

    Hoi Lummiek,

    Ohoh, ik dacht even: wat heb ik je aangeraden?!
    Maar gelukkig ga je nu naar het prachtige Raglan met een hopelijk gezellige groep. Geniet ervan!
    Leuk om je verhalen te lezen en weer even 'terug te zijn'.

    Veel plezier daar!

    Groetjes vanuit Almere

  • 12 Maart 2014 - 09:37

    Charlotte:

    Hi Lummieke,

    Zo even bijgelezen ;-) Wat een avontuur al weer! Leuk om met je mee te lezen!
    Heel veel plezier!

  • 12 Maart 2014 - 11:22

    Manny & Jan Vos:

    Lieve Lummieke,

    Zo, je hebt al heel wat van Auckland en omgeving gezien en je laat ons meegenieten.

    En wat kun je balen wanneer de bus je over het hoofd ziet. Gelukkig is alles weer
    goedgekomen.

    Een fijne vakantie verder!

    Een hartelijke groet van tante Manny/ome Jan




  • 12 Maart 2014 - 12:19

    Jaap:

    Lullige start, gelukkig toch nog goed gekomen.
    Veel plezier en we lezen je over 3 dagen

    x

  • 12 Maart 2014 - 14:54

    Tak:

    Wat een sukkelig begin, maar erg leuk vervolg! Superleuk om te lezen, en ik hou de Whatssapp in de gaten voor de idyllische foto's!

  • 12 Maart 2014 - 18:04

    Jeanet Kleine:

    Op weg naar Melbourne heb je al het nodige meegemaakt, gelukkig heelhuids aangekomen en proberen aan het ritme van 10 uur later te wennen.
    Nieuw Zeeland zal denk ik wel een hele belevenis worden, ga er van genieten, ik blijf het volgen.

  • 12 Maart 2014 - 20:35

    Auke Van Foeken:

    Dat ging niet helemaal soepeltjes, maar het werd al weer goed gemaakt door de mooie omgeving
    Veel plezier daar en we horen je weer over 3 dagen

  • 12 Maart 2014 - 21:14

    Ingeborg:

    Ha lieve Lummiek, wat leuk om te lezen! Zo ben ik ook weer een beetje op reis. Begrijp ik dat je met de Kiwiexperience op pad bent? De green bus? Geniet ervan! X Ingeborg

  • 14 Maart 2014 - 09:43

    Irma:

    Het is een echt avontuur! Heel veel plezier daar, leuk om zo mee te kunnen lezen.

  • 15 Maart 2014 - 11:46

    Bernadet:

    Lummieke, ik ken het gevoel, zeker als de bus ergens anders bleek te staan en niemand ergens vanaf weet... Gelukkig kun je altijd bellen of een 'local' aanschieten. De receptionistes in het hotel weten meestal ook wel raad. Zo te lezen ben je dankzij de schitterende omgeving alweer over de frustratie heen. Op naar het volgende mooie vergezicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 21203

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: