Op de rand van de vulkaan: Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Op de rand van de vulkaan: Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Op de rand van de vulkaan: Wellington

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren toch geen foto's, want de WiFi was echt niet goed genoeg. Dit had te maken met het weer. Te veel regen en harde wind. Maar de was is weer schoon, lekker gelezen en gegeten. De trail kon echt niet en dus is het niet anders. Maar ik realiseer me wel dat ik iets heel moois gemist heb. Moet toch een keer terug. Liefst met een leuke reisgenoot en een campervan dan kun je lekker je eigen gang gaan. Yep de tour is goed om vast voor te verkennen, ik kom wel terug :-). De prachtige locaties waar we logeren zijn wel een geweldige toevoeging aan de reis.

Vandaag is het een reisdag naar Wellington. We moeten flink ver rijden om er te komen. Het is de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Het is een compacte stad en ligt aan de enige open verbinding tussen het Noordereiland en Zuidereiland. De haven is een krater van een vulkaan. Het is ook de enige plek waar de bergketen op de beide eilanden wordt onderbroken. Geologisch en geografisch is het zo'n interessant land! Je kijkt je ogen uit! En omdat we WiFi hebben maak ik nog maar een dagboek en kan ik eindelijk foto's plaatsen. Dus de andere verslagen hebben nu kiekjes...

Vandaag stonden we om half 8 op en om half 9 ging de bus. We hebben een leuke reisdag met af en toe een stop. Possum heeft er ook zin in. We stoppen in een klein plekje en halen in het gemeentehuis gumboots op. Geen idee wat het zijn tot ze ze in handen heeft. Het zijn laarzen en we gaan er mee gooien. Er is een speciaal veldje voor. Wedstrijdje wie het verst kan gooien. Een Duitse jongen wint dus die krijgt vanavond een biertje van Possum in de bar in ons hostel.

Na het gumboots gooien gaan we verder en hebben een stop bij een mooie lunchlocatie waar ze ook dieren hebben. Ze hebben er een kruising van een schaap en een lama. Ziet er schattig uit, maar ook heel raar. Ik heb een leuk gesprek met twee Zwitserse meisjes over de Nederlandse directheid en de beleefdheid van de Engelse taal. Dit gezelschap leert je weer hele andere kanten van je eigen land, het valt me op hoe de Nederlandse directheid toch wel positief wordt gewaardeerd.

Verder stoppen we nog bij een hele grote playground waar ook volwassen kunnen bewegen. We gaan allemaal even lekker bewegen, want we zitten maar de hele tijd. En dan rijden we Wellington binnen. Na het inchecken in het hostel ga ik het nationale museum Te Papa bekijken wat erg de moeite waard is. Het is gratis maar je mag een bijdrage geven. Geen probleem, het is het waard om zeker tien dollar te geven.

Het is St. Patricksday in met name Ierland, maar dat schijnt in Nieuw Zeeland ook goed gevierd te worden. Dat gaan wij ook doen, ondanks dat we vroeg op moeten om met de boot naar het Zuidereiland te vertrekken.

Nu we bijna vertrekken naar het Zuidereiland is het tijd voor wat eerste conclusies. In dit deel zijn ontzettend veel koeien, hele Nederlandse koeien. Zuidelijk komen we wel meer schapen voor maar de koeien doen het goed. Nieuw Zeeland is de hofleverancier van melkpoeder aan China sinds ze daar problemen hebben met giftig melkpoeder in eigen land. Het geeft de dairy industry een flinke boost hier. Er zijn niet hele mooie plaatsjes hier. Het weer is wel veel warmer en beter dan ik dacht. Dat geven ze zelf ook wel aan. Ook nu de cycloon is gepasseerd, ziet het er weer prima uit met temperaturen tussen de 20 en 25 graden. Heerlijk. De wegen zijn allemaal als onze 80-km wegen, je mag er alleen 100km/u. En niet zo goed onderhouden, dus we kunnen als FITRIC nog best wat klusjes doen hier. Wie gaat er mee? :-)

Verder is de natuur en geologie van dit land heel bepalend, zo gaaf! Je leeft dus naar de natuur. Ja het is tot nu toe echt genieten. Op naar het Zuidereiland waar de bergen en natuur nog veel ruwer zijn. En we dus ook vaker weer remote gaan. Dus daarom maar weer afwachten wanneer er WiFi is voor een nieuwe update. So far so good!

  • 17 Maart 2014 - 22:41

    Chris......:

    Joehoe...............mooie/leuke foto's en weer een gezellig verslag:-)
    Op naar de volgende update van jouw geweldige reis!
    Veel plezier en evenveel groetjes,


  • 17 Maart 2014 - 22:47

    Hanneke:

    Oh wat klinkt het allemaal erg mooi, NZ staat al lang op mijn lijst van places to visit en jouw verhalen en foto's versterken dat dus echt. Kom er nog laat van op bed: "even kijken wat Lummieke nu doet" :-) Geniet er nog maa reens van!

  • 17 Maart 2014 - 23:22

    Inge:

    Hey Lummiek,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Alsof ik er zelf weer ben!
    Maar geen Tongariro Crossing? Dan moet jij als wandelaar zeker terug!
    Ongelofelijk dat het Noordereiland er al weer op zit en dat je naar het zuidereiland af reist. Heel veel plezier bij Abel Tasman National park en wellicht dat jullie ook een bezoekje aan the Marlborough sound doen! Lijkt mij nog wel heel gaaf.
    Anyway, enjoy, enjoy, enjoy.
    Ik geniet iig van je verhalen!

    X Inge

  • 18 Maart 2014 - 13:58

    Jeanet Kleine:

    Mooie foto's heb je gemaakt, krijg je een idee van de schoonheid van het land. Je hebt er ondertussen al heel wat kilometers op zitten en al heel veel gezien, en toch ook het nodige weer niet gezien. Wel een mooi excuus om nog een keer terug te gaan.
    Wat leuk om met zoveel nationaliteiten omgang te hebben. Wat gaat het toch snel, je hebt het eerste gedeelte er al weer opzitten, ben benieuwd hoe het Zuidereiland zal zijn voor jou.
    Veel plezier en tot de volgende keer

  • 18 Maart 2014 - 14:23

    Maaike :

    Jammer van de Tongariro Crossing maar wat in het vat zit verzuurd niet ;-) Het kan daar flink spoken, ik ben er een keer met zware wind overgegaan, dat was geen pretje, bijna met rugzak en al van de kam afgewaaid dus better safe than sorry! En je hebt het zuidereiland nog te goed. Enjoy! Liefs en hongi, Maaike

  • 18 Maart 2014 - 20:36

    Niels:

    Nieuw-Zeeland stond al hoog op mijn lijstje en nu helemaal nu ik jouw verhalen lees en foto's zie. Ontzettend jaloers ben ik! Zeker nu ik 'lekker' druk ben met 2 banen en verhuizen. Maar heerlijk om ter ontspanning jouw verhalen te lezen. Geniet van elke dag en elke ervaring. En blijf vooral schrijven en foto's plaatsen, ook leuk voor jezelf om achteraf een mooi reisverslag te hebben. Kun je dan lekker van nagenieten vanuit je nieuwe badkamer bij terugkomst. Liefs Niels

  • 19 Maart 2014 - 22:22

    Auke Van Foeken:

    Weer een prachtig reisverslag en mooie foto's
    Die had ik el gemist bij je verslagen
    Geniet ze verder en tot het volgende verslag

  • 01 April 2014 - 13:44

    Willem:

    Als ik ooit weer durf te vliegen ga ik mee voor het asfalt onderhoud :)
    Mooie verhalen. Was er tot nu toe niet aan toe gekomen om te lezen,
    maar is de moeite waard om te lezen! schitterende foto's ook :o

    keep on going

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 21185

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: