Bibberen in Brisbane, Beautiful Byron! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Bibberen in Brisbane, Beautiful Byron! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Bibberen in Brisbane, Beautiful Byron!

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

29 Juli 2008 | Australië, Byron Bay

Zondag was het tijd om het warme Darwin te verlaten en naar Brisbane aan de oostkust af te reizen. ' s Morgens nog even een wasje gedaan, ontbeten met wat mensen en even een uurtje voor mezelf. Het was ook vuijf jaar geleden dat mijn tante overleed. Mijn tante was ook avontuurlijk en ging veel (alleen) op reis, dus het paste goed om juist nu op reis te zijn!

Daarna met het vliegtuig naar Brisbane. Ik zat naast Greg die de dag ervoor zijn opleiding voor kinderarts had afgerond. Hele dag examen gehad en het 's avonds gevierd met collega's. We hebben 4,5 uur zitten praten over zijn jeugd (hij is een Canadees, die via Engeland naar Australie is gekomen), over Nederland, Australie, kinderarts zijn en diabetes en zijn trots: zijn zoon van 8 maanden. Voor dat ik het wist, waren we er en was ik een rits tips rijker, want Greg woont in Brisbane. Daarna naar het hostel wat een mooi koloniaal pand uit 1872 bleek te zijn. Ontvangst was leuk door een Duits meisje uit Aken, wiens zusje in Nederland studeerde. Ik natuurlijk over mijn zusje vertelt, die in Aken studeert. Mijn kamer deelde ik met nog drie meiden. De twee Franse meiden waren niet zo gezellig, maar met de Duitse had ik een gezellige avond. Maar mijn gevoel was niet zo goed over deze locatie helaas.

Volgende morgen werd ik wakker en lag ik met 6 in plaats van 4 mensen in een kamer. De Franse dames hadden gezelschap van heren in hun bed. Gelukkig daar verder geen geluiden van vernomen, maar relaxte vond ik het niet. Dus maar aankleden in de douche en gauw weg. In het transit center (megastation voor bus, trein en metro) mijn reis naar Byron Bay en Sydney geregeld en met een koffie de haastende mensen zitte bekijken. Heerlijk om zo te genieten van je vakantie, terwijl de rest werkt ;-). Daarna de stad in en gebouwen bekeken en nog in een mooie kerk verzeild geraakt, waar net een concert begon van studenten van het conservatorium. Zij waren daar vanwege een tentoonstelling en verkoop van tekeningen van kinderen die leven in de mindere delen van Brisbane. Was erg mooi en lekker even een uurtje van genoten. vervolgens verder genoten van wat Brisbane te bieden heeft aan gebouwen, musea en winkels. Tot slot twee uur gevaren met de CityCat. De manier om je te verplaatsen in deze stad. Overigens ook een indrukwekkende stad. Dan hebben we in Nederland echt alleen maar een beetje een CBD in Rotterdam. Brisbane is de 5e stad van het land, maar het ziet eruit als new York, compleet met een financieel centrum en dito mensen in pak op de boot. En veel mooie 'oude' gebouwen tussen de wolkenkrabbers. Inmiddels was het weer net als de afgelopen nacht ontzettend koud, dus snel eten gehaald en terug naar het hostel. Een leuk gesprek met een Duitse jongen die net was gearriveerd voor een jaar en wilde gaan werken. De eerste normale persoon in dit hostel die in was voor een gesprekje en wat mij een beter gevoel gaf over het hostel. Daarna naar mijn kamer om mijn been weer even de nodige rust en aandacht te geven en te kletsen met het net nieuw gearriveerde Franse stel. Hij heel rustig en van alles onder de indruk en zij erg wereldwijs en bijdehand. Ze ging meteen door naar Duistland om beter Duits te leren had ze besloten. Grappig om te zien.

Na een redelijke nacht waren de fransen vertrokken voor hun tour en was ik weer in het gezelschap van een stelletje, gelukkig wederom zonder geluid van enig vermaak... Ingepakt en ontbijten en dan gauw weg uit dit ongezellige maar absoluut zeer schone en mooie hostel. Dacht ik... Werd door een jongen aangesproken en kwam er achter dat hij Nederlander was. Errug gezellig zitten kletsen, zodat ik bijna de tijd vergat en moest rennen om om 10 uur mijn bus naar Byron Bay te halen. Snel adressen uitgewisseld en afscheid genomen en gegaan. De busreis van twee uur was mooi en lekker gelezen. Toen in Byron bay aangekomen op zoek naar mijn Lodge. Ik ga mezelf verwennen en deze laatste twee nachten niet in een hostel slapen, maar in een B&B. En wat voor een!

Ik kwam aan en werd ontvangen door Erin (vrouw), die iets ouder is dan ik en op het huis past zolang de eigenaresse naar Mexico is. Meteen weer een uur weggekletst over van alles en mijn kamer gezien. wauw, een eigen bed, met een mooie douche, schone handdoeken en een pracht keuken waar alles klaar staat! Dit is echt het paradijs! Daarna spulletjes gepakt en naar het strand gegaan. Wat een ruimte en uitzicht en in de zon werk ik mijn dagboekje helemaal bij met alle avonturen tot nu toe. De zon gaat onder en het wordt koud en zo eindig ik deze dag in een internetcafe met een lekkere kop koffie om jullie stikjaloers te maken....

Byron Bay is een hippieplaatsje met allerlei alternatieve mensen. Alles is heel ontspannen, muziek op straat, iedereen in een goed humeur en de zon die schijnt, Mediteren, yoga en massages... Morgen naar de vuurtoren en verder genieten van deze prachtplek. Daarna naar mijn vriendinnen in Sydney. Nu naar de supermarkt voor mijn diner en genieten van mijn kamer en huis. Later volgen de foto's om het voor jullie nog een beetje dragelijk te maken. Ja ik zit hier even helemaal gelukkig te wezen. Ga nu even verder met genieten, tot de volgende keer!

  • 29 Juli 2008 - 08:56

    Niels:

    Hee Lummieke,

    Erg leuk om al je Australië avonturen te lezen! Volgens mij ga je achteraf pas beseffen hoe ontzettend veel je bleefd hebt in die paar weken. Klinkt allemaal erg mooi (alleen het hitte gedeelte sprak me niet erg aan aangezien we nu in NL onder tropische temperaturen lijden en je weet hoeveel ik daar van hou...NOT).
    Geniet lekker van Australië en alvast heel veel groeten aan Maaike en Cecile.

    Groeten Niels

  • 29 Juli 2008 - 09:01

    Colette:

    Hi Lummieke, wat een lang verhaal. Ik ben er ff voor gaan zitten met een koppie NL thee, achter m'n laptop in Ghana ;-) Ik wacht op de foto's want wil hetgeen je hebt beschreven, graag zien. Zo te lezen bevalt het je prima alleen en ontmoet je veel aardige en interessante mensen. Volgend jaar een Europa-tour naar alle verzamelde adressen van je nieuwe vrienden?
    Heel veel plezier met je vriendinnen in Sydney!

    Liefs, Colette

  • 29 Juli 2008 - 09:35

    Maura:


    Oh Lummieke,
    Jaloers, jaloers ...jaloers.
    Byron is echt zoooooooo leuk. Langharige zestigers met biertjes op het strand. Relax, relax, relax.
    Geniet er allemaal maar goed van.

    Zoen
    Maura

  • 29 Juli 2008 - 11:05

    Mama Anny:

    Supertrots op mijn dochter,die dit toch maar doet,en natuurlijk ook een beetje trots op onze opvoeding dat we elkaar op tijd los durven te laten!!!!!!!!!!!!!
    Heel veel liefs Mama Anny

  • 29 Juli 2008 - 11:45

    Miriam:

    Jeetje,
    wat een heerlijke vakantie. De foto's zijn ook gaaf. Zaterdag gaan wij op vakantie, iets minder ver van huis, maar heb er wel zin in.

  • 29 Juli 2008 - 12:05

    Tante Koosje:

    Jeetje Lummieke, hoe doe je dat, even de stad in.
    Heb je een fiets en een tomtommetje mee?
    In gedachten zit ik achterop.

    Liefs, Koosje

  • 29 Juli 2008 - 17:28

    Bernadet:

    Dag Lummieke,

    Hoe meer foto's hoe beter! Je maakt zo veel mee; dan is het wel lekker dat je af en toe even terug kan lezen/kijken wat je allemaal gedaan en gezien hebt. Zelfs als je er nog middenin zit.

    Je komt toch wel heel terug hè!
    Zal aan je denken morgen achter mijn bakje capu no sugar uit de automaat...

    Take care!

  • 03 Augustus 2008 - 13:19

    Bart En Ingrid:

    hoi Lummieke,
    heerlijk om je verhalen te lezen;wij zijn intussen alweer een weekje in ons huisje in Breda en moeten vreselijk wennen aan het NL leven, dus jouw verhalen doen ons goed! Geniet ze verder! Bart en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 21189

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: