Top in the Top End - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Top in the Top End - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Top in the Top End

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

29 Juli 2008 | Australië, Darwin

Het is gewoon enorm genieten op dit moment, dus een verslag in twee etappes. Zoveel leuks gebeurd!

Na het vertrek uit Alice Springs was de treinreis een beetje saai en veel korter. De nacht was waardeloos met veel herrie, maar ik had het wel warm dankzij de slaapzak! De volgende morgen hadden we onderweg een excursie in katherine, waar we een kloof konden bezoeken. was leuk. Daarna door naar Darwin in het noorden, ook wel de Top End genoemd. Prachtige zonsondergang toen we naar de stad reden vanaf het station. Vervolgens bloedheet toen we uitstapten. Bij vertrek uit Alice was het maar 16 graden dus bij deze 31 viel de warmte echt op me. Maar het hostel paste helemaal in de sfeer met palmbomen in de tuin en een zwembad. Echt geweldig! En 's avonds meteen al een paar leuke mensen om mee te kletsen!

De volgende ochtend met de kamergenoten ontbeten en toen op pad gegaan om de stad te bekijken. Ook Darwin is in WOII gebombardeerd, dus veel monumenten op de Esplanada. Darwin ligt aan een natuurlijk baai en dus haven. Op 17 februari 1942 vielen de Japanners de daar gelegen boten van de VS aan en vielen er heel veel doden. Ik ervaarde WOII als iets Europees, dus apart om er hier dan zoveel over te horen en te zien. Rond 12 uur met Ellen afgesproken om te lunchen. Ik ontmoette haar de dag ervoor op de Ghan en we gaan allebei de volgende dag op een tour naar Kakadu National Park. Daarna samen geshoped, in het park gelegen, verder de stad bekeken en samen avondgegeten. Op tijd naar bed, want de volgende morgen begon om 6 uur de tour dus vroeg op!

Om 6 uur klaar voor vertrek om me drie dagen over te geven aan de uitgestrekte natuur ten zuiden en oosten van Darwin. Wetlands, regenwoud, kale vlakten, bergen met watervallen en bossen. Vijf soorten landschappen allemaal gezien. Met een 4wheeldrive de natuur in en waterfallen bezoeken, Aboriginals ontmoeten in een culture camp en gewoon genieten. Al het klauteren en klimmen over rotsen vond ik niet zo relaxte. Helaas dan ook de 2e dag gevallen en behoorlijk zeer gedaan. Door Yasmine, de tourleidster, die echt van alle markten thuis was, goed verbonden. Slapen in swags, eten koken op het kampvuur en weer veel nieuwe mensen ontmoet. Een en al gezellig met een blijvende herinnering in mijn been gekerfd...

Helaas was de 3e dag de trip voor mij en vier anderen voorbij. Eind van de middag stapten we over op een bus naar Darwin en de rest ging door. Echt heel jammer, had graag de laatste twee dagen ook meegedaan. Gezellig gekletst met het franse stel op de terugweg en adressen uitgewisseld. Goedkoop adres om te logeren als ik volgend jaar dichter bij huis blijf ;-) Bij terugkomst met z'n allen uiteten geweest als afscheid en ook dat was weer heel gezellig. Ik mis vooral mijn tentmate Karen uit Engeland. Was van mijn leeftijd en we hebben erg gelachen tijdens de tour!

Geweldig om op deze manier heel veel nieuwe mensen te leren kennen, te ontdekken dat je best goed je talen spreekt en te weten te komen hoe veel mensen over Nederland denken. Laat je zelf ook weer met hele andere ogen kijken naar je eigen kikkerlandje. En vol trots nog steeds hoor!

  • 29 Juli 2008 - 08:05

    Janneke:

    Dat is grappig! Mijn computer zegt dat jij over 8 uur een bericht hebt geplaatst! Wil je me nooit meer wakkeer sms-en, malle meid!
    Maar goed, het klinkt nog steeds of je het gruwelijk naar je zin hebt daar. Waarom ging je maar 3 dagen mee op die tocht? En wat zijn de plannen voor de komende tijd? Kom maar gauw weer met een update.
    Liefs Tak

  • 29 Juli 2008 - 08:14

    Jeroen:

    Klinkt top, allemaal. Blijf lekker genieten van de rondreis down-under!

  • 29 Juli 2008 - 08:33

    Inge:

    Wat heerlijk allemaal!! Ik kan echt meegenieten van de vrijheid die uit je verhalen spreekt!! Wat gaat de tijd ongelofelijk snel... zit nu in mijn huisje, maar het is nog lang niet af, maar gelukkig nu nog maar 1 lokatie, dus als ik zin heb kan ik altijd wat doen.
    Nog heel veel plezier met de rest....ga je nog naar Australia Zoo??

    liefs Inge

  • 30 Juli 2008 - 10:37

    Mama Anny:

    Het verbaast me steeds minder dat je op de eerste dag dat je naar de kleuterschool ging ,je van mij losrukte en zelfstandig je klas opzocht!.........
    ik wil maar zeggen het zat er kennelijk al vroeg in.
    Verwondert me achteraf dat zo'n nieuwsgierig aagje niet te vroeg geboren is!
    Liefs mama Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 21194

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: