In the desert - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu In the desert - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

In the desert

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

18 Juli 2008 | Australië, Alice Springs

De middelen in de woenstijn zijn schaars, maar still alive dus hierbij een update… Sinds een week ben ik in Alice Springs, in het hart van Australie. Geweldig! Een totaal andere beleveing dan Nederland. Het is winter en ‘s nachts is het erg koud. Maar overdag ruim 20 graden en ik verkleur weer mooi! En wat een ruimte!!!!!

Even terug naar het einde van het vorige bericht. Eerst de Grote Oceaan afgetourd met nog 16 mensen in een busje. Erg gezellig, hele geode gids, die echt veel leuks en zinnigs tevertellen had en daardoor mooi dingen gezien. Ook de welbekende spots natuurlijk. Daarna geslapen in het Grampians national park. Echt midden in de natuur, met overal kangaroos om je heen. Zelfs voor de voordeur! De volgende dag naar allerlei mooie punten in het park en toen overgestapt op de bus naar Adelaide.

In Adelaide alleen geslapen in een hostel voor het eerst en dat was heel gezellig. Bij het eten al een paar Nederlanders ontmoet, die ook richting Alice Springs gingen, so we’ll meet again. Tomorrow! De volgende dag even boodschappen en toen op de lang verwachte treinreis met de Ghan! Gaaf! Wat een leegte, wat een ruimte! Ik had een mooie plek voor mezelf, de buurman of vrouw kwam niet opdagen! Dus kon ik aan het raam zitten! Wel een ijskoude nacht vooral als de trein stil stond! 26 uur later was ik in Alice Springs en werd ik opgehaald door de moeder van Amy, de vriendin van mijn broer Jan.

De dagen erna draaiden om de bruiloft op zaterdag. Dus één en al familiereunie en nieuwe mensen ontmoeten. Echt heel leuk om Jan zijn andere familie te zien. Hij heft er een hele leuke familie bijgekregen. Ook Amy’s moeder is echt een lieverd, duis ik laat Jan hier straks met een gerust hart achter! De bruiloft was erg leuk. In het Dessert Park was de inzegening en daarna naar het huis van het bruidspaar. In hun eiegen tuin was het feest van 12 uur ‘s middags tot 3 uur ‘s nacht. Heerlijk gegeten, gedansd en gepraat met nog meer familie en vrienden. De bruid komt uit Ierland, dus het was een nog internationaler gezelschap!

Maandag was het tijd om te vertrekken met onze campervan! Jan, Amy en ik gingen voor vijf dagen de outback in om Ayers Rock (Uluru), The Olga’s and Kings Canyon te bekijken. Uluru is zo mooi als iedereen zegt, vooral bij zonsondergang. We hebben hem ook bij zonsopkomst gezien, maar dat was toch minder. En vooral erg koud… The Olga’s waren ook mooi. Daarna heeft Jan nog een poging gedaan om Uluru te beklimmen. Ging niet door, want het waaide te hard. Maar goed ook, want de Aboriginals vragen om hem niet te beklimmen. De berg is voor hun heilig. Ik wil dat graag respecteren, en mijn broertje dus noodgedwongen ook. Verder is het super kamperen in een Van. Iedere avond eten van de barbi (BBQ) met vlees en je kookt er gewoon wat bij zoals pasta en ondertussen sta je te kletsen met alle buren, die ook komen op de barbi. Allemaal erg relaxte. Daarna kampvuur aan het met het gezochte hout langs de weg en je hebt het weer warm! Vanmorgen was de topafsluiting: een cameldrive bij zonsopkomst. Alleen maar fluitende vogels en de vooruit waggelende kamelen. Daarna was het tijd om in te pakken en terug te gaan naar Alice Springs.

Nu weer terug in Alice, nog twee daagjes hier. Morgen zie ik de Nederlanders in het hostel Annie’s Place. Ik ontmoette hen al in Adelaide. Annie is ook de naam van mijn moede. Dus als dat niet een beetje thuiskomen is ;-). En dan naar Darwin, weer in de Ghan joehoe en dan rondreizen door Kakadu national park! Tot dan!

PS1 Peter, gefeliciteerd met de verjaardag van Suzan!
PS2 Hil: je bent 30 vandaag! We drinken er hier champagne op! Gefeliciteerd en drie dikke zoenen!
PS3 No worries mates, volgende bericht komt sneller ;-)

Liefs Lummiek

• 18 Juli 2008 - 10:04

Janneke:

Wauw wat een vette verhalen!!! Echt superleuk dat je idd ook met Jans schoonfamilie kennismaakt!
    Vind het erg jammer alleen dat je niet in Utrecht bent op dit moment. Afstuderen is een beproeving! Nou ja, geen Uluru hier, ik zoek vanmiddag ontspanning bij IKEA :).
    Nou zus, ik gun het je van harte, geniet er maar van. Ben benieuwd naar je ervaringen in dat National Park.
    Dikke kus!

• 18 Juli 2008 - 12:44

Manny & Jan Vos:

Lieve Lummieke,

Tjonge, jonge, je hebt al heel wat gezien en beleefd in Australië.
    Leuk dat wij dat op deze manier kunnen meemaken.

Wij gunnen je dit van harte en doe de hartelijke groeten aan Jan en Amy.

• 18 Juli 2008 - 14:01

Mama Anny:

Wat een verhalen, wat een nieuwe wereld,wat een indrukken!
    Fijn om weer even mee te leven.
    Natuurlijk past het een goede moeder ook om te vragen of je wel voorzichtig doet,bij deze dus!!!!
    Slecht weer hier je mist ddus niet zo heel veel wat het weer betreft.
    liefs mama Anny

• 18 Juli 2008 - 16:16

Colette:

Hi Lummieke,

Je maakt me enthousiast met je beschrijving van het landschap. Het moet inderdaad prachtig zijn en natuurlijk een geweldig ervaring. Leuk ook dat je andere avonturiers ontmoet! Ik kan me voorstellen dat je veel foto’s maakt, maar probeer ook af en toe echt stil te staan bij het ‘hier en nu’. Zo’n reis maak je geen tweede keer. Denk wel dat het je verlangen en nieuwsgierigheid naar andere werelddelen, culturen, naturen en temperaturen alleen maar aanwakkert… Geniet!
    Xx colette

• 19 Juli 2008 - 10:13

Roel En Lummie:

Hoi Lummieke,

Wat leuk om zo mee te genieten. Bedankt !
    Geniet er nog maar even van. Groeten, ook aan Jan en Amy

• 19 Juli 2008 - 18:10

Peet, Will En Jas:

Wat een mooi verhaal weer! Fijn om weer even wat te horen. Wat doe je het toch goed daar! Maak me weer even wat minder zorgen. Sluit me wel aan bij je moeder: doe je wel voorzichtig????

Dikke pakkerd!

• 20 Juli 2008 - 08:31

Bernadet:

Dag Lummieke,

Klinkt alsof je voorlopig nog wel even blijft... Hier is de grote (vakantie)uittocht inmiddels begonnen. Nog even en het is bijna net zo leeg als de woestijn. We moeten het alleen zonder bergen doen, al zijn de zonsondergangen hier de laatste tijd ook prachtig vanwege het sterk wisselende weer.

Hasta la vista,
    Bernadet

• 20 Juli 2008 - 10:12

Papa Stoffer:

Leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. Dat zullen wij ook toch eens moeten zien...
    Gisteren via een telefoontje van Jan ook een bevestiging van jouw verhaal gekregen. Veel plezier verder en... voorzichtig natuurlijk!
    P.S. Je woning is er nog en de plantjes leven nog...

Hartelijke groet,

pap

• 20 Juli 2008 - 10:13

Papa Stoffer:

P.S. Je woning is er nog en de plantjes leven nog...

Hartelijke groet,

pap

• 22 Juli 2008 - 09:12

Maart:

Met zulke indrukken kún je niet anders dan optimaal genieten hè Lummiek... De beelden spreken voor zich, maar zijn in het écht vast en zeker 1000 maal mooier! Ik geniet met je mee :)
    x M

• 22 Juli 2008 - 09:12

Maart:

x M

• 25 Juli 2008 - 11:33

Sasja:

Hoi Lummieke,
    Eindelijk tijd om je site te bekijken. Wat een prachtige reis maak je! Zullen we 29 augustus een gezellige bijkletsmiddag afspreken?
    Geniet nog van down under ... sasja

• 28 Juli 2008 - 18:41

Kristel:

Ziet er goed uit! Mooie foto's, geniet nog even lekker!