Ik ben er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lummieke IJmker - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Lummieke

Blijf op de hoogte en volg Lummieke

01 Juli 2008 | Australië, Melbourne

Heerlijk uitgeslapen zit ik op de bank bij Jan (mijn broer) en Amy (zijn vriendin). Zij aan het werk, Nederland slaapt en ik kan doen waar ik zin in heb. Da's echt vakantie! Het enige programma is dat ik om 13 uur met Amy ga lunchen. Dus mooi de tijd om het huis te verkennen en jullie even bij te praten. Ze hebben een palmboom in de tuin! Echt gaaf en voor mij het ultieme ' ik ben echt ver van huis' vakantiegevoel.

De lange reis is me erg meegevallen. De nacht voor vertrek slecht geslapen. Pap was zo lief om me weg te brengen. Om 7.15 uur ging het vliegtuig naar Londen. Na een uitgebreide controle aan de gate (Ja u ziet inderdaad allemaal naalden en andere gevaarlijke dingen, Ja ook vloeistoffen, Ja dat is allemaal voor de diabetes en Ja dat is veel ik ga ook zes weken weg!) kon ik ook instappen.

Op Londen Heatrow had ik lekker de tijd voor het vliegtuig naar Hong Kong ging. Na drie uur zag ik Cecile. Zij woont in Sydney en ik ken haar van mijn studie. Natuurlijk ga ook bij haar langs. Toevallig ging zij vandaag terug naar Australie dus was het weerzien alvast in Londen! Even gezellig bijgekletst.

Van Londen naar Hong Kong was 11.50 uur vliegen. De stoelen in het vliegtuig waren 3-4-3. Ik zat helaas in het midden in het blok van 4 en dan ook weer op de middelste stoelen. De buurtjes waren niet echt spraakzaam. Een Nederlanse meisje die voor een jaar in een Australisch gastgezin ging, was niet tot een praatje te verleiden. Aan de andere kant een gehandicapt meisje. Ze kon niet praten, maar we hebben wel veel oogcontact gehad en gelachen om de film die ze aan het kijken was. Vanaf Londen over Nederland en Noord-Duitsland naar de Oostzee gevlogen. Bij Rusland weer aan land en over Mongolie, China (Janneke we vlogen over jouw meer volgens mij!) naar Hong Kong. Na 5 uur was het tijd om te slapen en dat is gelukt voor drie uur en nog twee uur domelen! Toen tijd voor ontbijt en uitstappen maar.

Op Hong Kong een uurtje rondgelopen voor een beetje beweging, want hierna was het nog 9 uur vliegen. Het vliegveld ligt midden tussen de heuvels en eilanden, dus lastig aanvliegen. Op Utube fimpjes van enge landingen met veel zijwind, niet geschikt voor moeders!) Maar wel erg mooi vliegveld (architectuur en omgeving), ondanks de regen. Na een uurtje weer verder en dit keer meer dan 4 uur geslapen! Beetje eten en toen was het nog maar twee uur vliegen! Helemaal over Australie gevlogen (Darwin, Alice Springs en Broken Hill waar ik allemaal nog heen ga) en daar was Melbourne.

Precies om 19.55 uur geland, wachten op bagage, wat aadig lang duurde, maar ja dan ben je er ook klaar mee...dacht ik... Nog even een bagacheck, nog een keer je inreisformulier bekijken. Gaat u toch maar naar balie 2: wat heeft u bij zich en waarom? Weer alles uitgelegd. Zelfs de meegebrachte sultana's en homeopatische slaappil werden onderworpen aan onderzoek. Hoe relaxte was de controle op Hong Kong achteraf bezien, terwijl ik daar het meest tegenop zag. Ik had echt het gevoel Australie hoogstpersoonlijk te moeten veroveren. En om 21.15 uur was dat gelukt! In de aankomsthal kon ik Jan en Amy omhelzen. Met de auto een tour door Melbourne gehad en toen op naar huis. Kletsen, kletsen en kletsen. En daarna slapen om in het ritme te komen en zoals ik dit verhaal begon: da's prima gelukt!
Nu is het tijd om Melbourne bij daglicht te verkennen, dus ik ga op pad. Tot spreeks!

PS Inge gefeliciteerd, vandaag de sleutels van je nieuwe huis. Succes met klussen!

  • 01 Juli 2008 - 05:49

    Pap:

    Hoi Lu,

    Fijn om zo wat van je te horen! Veel plezier met Jan en Amy.

    Groetjes, pap

  • 01 Juli 2008 - 05:59

    Guus, Laura En Inge:

    Tjonge, Lummieke, wat leuk dat je er nu bent! Groeten voor Jan en Amy en een heel fijne vakantietijd daar!

  • 01 Juli 2008 - 06:04

    Ingeborg:

    Hoi Lummieke,

    Welkom in Australie! Herkenbaar, die lange wachtrijen en het moeilijk doen bij de immigration. Wij hadden toen nog een appel in de tas en werden daardoor aangevallen door zo'n bewakingshond. Niet echt een warm welkom.... But, no worries. Nu lekker genieten. Hoe warm is het? Liefs,
    Ingeborg

  • 01 Juli 2008 - 07:05

    Colette:

    Hi Lummieke,
    Wat moet dat geweldig zijn om je broer + schoonzus weer te zien in hun thuisland! En wat is je eerste indruk (na de strenge controle), is het zoals jij dacht dat het zou zijn? Heel veel plezier met ontdekken en vooral genieten! x colette

  • 01 Juli 2008 - 07:17

    Janneke:

    Kieoooeewl! Stoer zusje, die trip in je uppie! Ik ben in mn uppie naar Overvecht rond en rijd nu op jouw ros (wauw! geen heuvels! Ik haal iedereen in!). HEEL veel plezier daar, ga je het rijpen van de sinaasappels nog meemaken?
    (k)

  • 01 Juli 2008 - 09:34

    Margrietha:

    He Lummieke,

    Leuk om zo mee te kunnen genieten van je trip! Geniet maar lekker!

    liefs,
    margrietha

  • 01 Juli 2008 - 11:37

    Miriam:

    Hey Lummieke,

    Lekker genieten he?

    Gr. Miriam

  • 01 Juli 2008 - 12:42

    Jaap:

    hey Big-Sister!
    Meteen maar je nieuwe roze trui aangetrokken? Leuk hoor ;-)
    Harstikke goed dat je er bent. Geniet er lekker van en we bellen aanstonds wel even!
    X broertje

  • 01 Juli 2008 - 13:01

    Marjolijn:

    He Lummieke,
    Wat een belevenissen al en je vakantie is nog maar net begonnen! Leuk die douane.. Maar ja, je ziet er ook wel héél crimineel uit en dan ook nog met al die naalden...
    Geniet ervan daar!
    Groetjes, Marjolijn

  • 01 Juli 2008 - 18:25

    Bart En Ingrid:

    Hoi Lummieke, we gaan je volgen hoor! Fijn dat de reis goed is verlopen en succes met acclimatiseren. Groetjes uit Frankrijk.

  • 01 Juli 2008 - 20:08

    Petra:

    Hee Lieve Lu!
    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen! En wat geweldig om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt!
    Ben je alleen wel al heeel erg aan het missen...snik snik..Voor mezelf hoop ik dat je er heel snel weer bent (je bent echt veeeeeel'ste ver!), maar voor jou hoop ik natuurlijk dat je avontuur nog eindeloos gaat duren!

    Dikke pakkerd van mij
    ps: had je m'n sms nog gehad? Zit er nog steeds zo van te balen dat ik je niet meer gesproken heb...

  • 01 Juli 2008 - 20:24

    Marijke:

    Hee grote nicht!
    Wat leuk dat je een waarbenjij bij gaat houden. We blijven met zijn allen mooi op de hoogte zo :)
    Namens ons allen heel veel plezier bij Jan en Amy en doe ze de groeten, ook van oma!

    Liefs, Marijke

  • 02 Juli 2008 - 07:11

    Mama:

    Ik vind het heel leuk om zo met je meete leven enheb het gevoel dat ik er een beetje bij ben.
    Jammer van dat weer hé?

  • 03 Juli 2008 - 07:53

    Jozefine:

    Hoi Lummieke,

    Geniet ervan!

    Groetjes uit Almere van Jozefine

  • 03 Juli 2008 - 18:07

    Liesbeth Mennink:

    Heeee.... zie ik toch op je hyves waar jij helemaal (mee bezig) bent. Super hoor!!! Ik zal je volgen, want ben dol op reisverhalen!!! Heel veel plezier!

  • 03 Juli 2008 - 19:49

    Liesbeth:

    Lieve Lummiek, lees nu pas je bericht. Ik wil mééééér haha!!! Zie alles helemaal voor me en kijk al uit naar je volgende bericht. GENIET daar!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lummieke

Nieuwsgierig, reislustig, meeting the family down under!

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 21193

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 09 Juni 2015

Family Matters: meeting Ivy!

19 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Down under 2014: meeting the family

29 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: